X

«Μία οικονομική κωμωδία» στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Ένα ξέφρενο μουσικοθεατρικό χάπενινγκ, θα στηθεί στις σκηνές, τα φουαγιέ και τους άλλους χώρους της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών.

Ant1news

«Το χρήμα τα 'παιξε. Την έκανε γι αλλού» θα τραγουδήσουν για τους Έλληνες θεατές, οι 13 ηθοποιοί και μουσικοί από την Κολωνία και το Αμβούργο, στην παράσταση «Τα συμβόλαια του εμπόρου» με ελληνικό υπότιτλο «Μία οικονομική κωμωδία» κολλώντας πάνω τους χαρτονομίσματα των 100 ευρώ λίγο πριν τα σκίσουν ή τα κάψουν.

Πρόκειται για ένα τετράωρο ξέφρενο μουσικοθεατρικό χάπενινγκ, που θα στηθεί στις σκηνές, τα φουαγιέ και τους άλλους χώρους της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, από τις 27 έως τις 29 Μαρτίου. Οι θεατές θα μπορούν να μπαίνουν και να βγαίνουν στους χώρους κατά βούληση.

Ο 45χρονος Γερμανός σκηνοθέτης Νίκολας Στέμαν μεταφέρει στη σκηνή το έργο της Ελφρίντε Γέλινεκ «Τα συμβόλαια του εμπόρου» (Die Kontrakte des Kaufmanns) που η Αυστριακή νομπελίστρια συγγραφέας έγραψε τον Αύγουστο του 2008, έναν μήνα πριν την πτώχευση της αμερικανικής επενδυτικής τράπεζας Lehman Brothers.

Ο Στέμαν ανεβάζει το κείμενο της Γέλινεκ για τη συντέλεια της ελεύθερης αγοράς, εμφανίζοντας αγχωμένους τραπεζίτες και ρημαγμένους συνταξιούχους, με χιούμορ και χάπενινγκ, προσαρμοσμένο κάθε φορά στη χώρα που παρουσιάζεται. Ο ίδιος ο σκηνοθέτης θα βρίσκεται διαρκώς επί σκηνής, άλλοτε ως πιανίστας κι άλλοτε ως κομπέρ, μαζί με τους ηθοποιούς του «Thalia Theatre» του Αμβούργου.

Το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά από τον Νίκολας Στέμαν τον Απρίλιο του 2009 στην Κολωνία και λίγο αργότερα στο Thalia Theater του Αμβούργου, διχάζοντας και προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων και διθυραμβικές κριτικές, καθώς θεωρήθηκε η πιο δραστική θεατρική αντίδραση στην οικονομική κρίση, η οποία μόλις είχε ενσκήψει στην Ευρώπη. Έως σήμερα, η παράσταση έχει παιχτεί στα σημαντικότερα ευρωπαϊκά φεστιβάλ, όπως σε αυτό της Αβινιόν τον προηγούμενο χρόνο όπου ξεσήκωσε κοινό και κριτικούς.

Ο Γερμανός σκηνοθέτης έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, λίγους μήνες μετά τη θριαμβευτική εμφάνισή του στο Φεστιβάλ της Αβινιόν με μία οκτάωρη μουσικοθεατρική εκδοχή του «Φάουστ». Όσο για την πολυγραφότατη συγγραφέα και δυναμική ακτιβίστρια Ελφρίντε Γέλινεκ (έγινε ευρέως γνωστή το 2001, όταν ο Μίκαλε Χάνεκε μετέφερε στον κινηματογράφο το μυθιστόρημά της «Η Δασκάλα του πιάνου»), μετρά περισσότερες από έξι συνεργασίες με τον Νίκολας Στέμαν.