X

“Domestikator”: Το γιγαντιαίο γλυπτό που κρίθηκε πολύ… ερωτικό για το Λούβρο (φωτο)

Το μουσείο του Λούβρου είπε «όχι» στο έργο, με σεξουαλικό υπονοούμενο ,των Ολλανδών του Atelier Van Lieshout.

Ant1news

Το γιγαντιαίο έργο «Domestikator» βρήκε στέγη στο Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι μετά την απόφαση του Λούβρου να μην το φιλοξενήσει, καθώς πολλοί θεώρησαν ότι είναι ακατάλληλο λόγω σεξουαλικού περιεχομένου.

 Το «Domestikator» που σχεδίασαν οι Ολλανδοί του Atelier Van Lieshout προοριζόταν να τοποθετηθεί στους κήπους Tuileries, δίπλα στο Λούβρο, ως μέρος της έκθεσης σύγχρονης τέχνης Fiac αυτό το μήνα. Ωστόσο, το Λούβρο άλλαξε γνώμη και ανακοίνωσε ότι αποσύρει το γλυπτό με αποτέλεσμα να προκύψουν πολλά ερωτήματα σχετικά με την ελευθερία της έκφρασης.

Το έργο κρίθηκε ακατάλληλο γιατί φέρεται να δείχνει έναν άνθρωπο, σε σχήμα κουτιού να κάνει σεξ με ένα ζώο- κι αυτό σε σχήμα κουτιού- ή ίσως με ένα άλλο άτομο.

«Το να έχουμε αυτό το σημαντικό κομμάτι μπροστά από το Πομπιντού είναι μια νίκη», δήλωσε σε τηλεφωνική συνέντευξη στους New York Times, ο Julien Lombrail, διευθυντής της γκαλερί Carpenters Workshop, που εδρεύει στο Λονδίνο και αντιπροσωπεύει το Atelier Van Lieshout

Η εφημερίδα Le Monde ανέφερε τα τέλη του περασμένου μήνα ότι ο πρόεδρος και διευθυντής του Λούβρου, Jean-Luc Martinez, είχε στείλει επιστολή στους διοργανωτές του Fiac με την οποία εξέφραζε ανησυχίες σχετικά με την εγκατάσταση. «Τα σχόλια στο διαδίκτυο υπογραμμίζουν ότι αυτό το έργο έχει μια βάναυση πτυχή», ανέφερε ο ίδιος. «Κινδυνεύει να παρεξηγηθεί από τους επισκέπτες στους κήπους» ανέφερε εκφράζοντας τις πρώτες αμφιβολίες του.

 

Ο Joep van Lieshout διοργανωτής και ιδρυτής της Fiarc δήλωσε τότε ότι «αυτό δεν πρέπει να συμβεί. Ένα μουσείο πρέπει να είναι ένα ανοιχτό μέρος για επικοινωνία. Το καθήκον του μουσείου και του τύπου είναι να εξηγήσει το έργο. Το ίδιο το κομμάτι, δεν είναι πολύ σαφές. Είναι ένα πολύ αφηρημένο σχήμα. Δεν υπάρχουν γεννητικά όργανα. Είναι αρκετά αθώο».

Αρκετά έργα με σεξουαλικό περιεχόμενο έχουν προκαλέσει παρεκτροπές στο Παρίσι στο παρελθόν. Το 2014, ένα τεράστιο γλυπτό φιλοτεχνημένο τον Αμερικανό καλλιτέχνη Paul McCarthy που μοιάζει με ένα μεγάλο πράσινο sex toy πυροδότησε αντιρρήσεις όταν παρουσιάστηκε στο Place Vendôme. Το 2015, το γλυπτό του Anish Kapoor «Dirty Corner» έγινε στόχος βανδάλων στους κήπους του παλατιού των Βερσαλλιών, καθώς ο καλλιτέχνης ανέφερε ότι το έργο αντιπροσώπευε «τον κόλπο μιας βασίλισσας που παίρνει δύναμη».