X

Τα “έψελναν” για 4 ώρες οι αναπληρωτές στον Υπουργό Παιδείας

Ένταση επικράτησε στις συναντήσεις του Υπουργού Παιδείας με τους καθηγητές και τους δασκάλους.

Ant1news

Της Άντας Τράκου

Ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, προτίμησε να πάει ο ίδιος στα γραφεία στα γραφεία της ΟΛΜΕ και της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, αντί να δεχθεί τα διοικητικά συμβούλια στο Υπουργείο όπως οι προκάτοχοί του.

Με φωνές, έντονες διαμαρτυρίες και συνθήματα οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, εισέβαλαν στα δύο κτίρια διέκοψαν τις συναντήσεις του Υπουργού ζητώντας άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία και λύσεις στα προβλήματα της ειδικής αγωγής.

Ο υπουργός επανέλαβε πως έχει προχωρήσει η πρόληψη 12.000 αναπληρωτών και θα συνεχιστεί η διαδικασία για να καλυφθούν όσο το δυνατόν περισσότερα κενά. Όμως το πλάνο του υπουργείου για μόνιμες προσλήψεις -όχι αυτήν, αλλά την επόμενη σχολική χρονιά- πυροδότησε ακόμη περισσότερο το κλίμα στη συνάντηση με τους δασκάλους.

 

Ο κ. Φίλης είπε στους διαδηλωτές πως ούτε κι αυτός συμφωνεί με το μνημόνιο. Η ένταση που ξεκίνησε από τις 10 το πρωί εκτονώθηκε λίγο πριν τις 2 το μεσημέρι.

«Δεν ήρθα να εξαγγείλω διορισμούς σαν εκπρόσωπος του παλαιοκομματικού συστήματος αλλά να ζητήσω να συμμετέχουν σε όλη στον εθνικό εκπαιδευτικό διάλογο» διευκρίνισε ο Νίκος Φίλης και πρόσθεσε ειδικότερα ότι «ξεκινούμε ένα διάλογο για να καταγράψουμε τα προβλήματα και τις δυνατότητες που υπάρχουν στον χώρο της εκπαίδευσης. Είναι η αφετηρία ενός κοινωνικού εθνικού διαλόγου που θα ολοκληρωθεί την άνοιξη».

Κατά τη διάρκεια των επαφών τόσο στο γραφείο της ΟΛΜΕ όσο και της ΔΟΕ μια μικρή ομάδα συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ ύψωσαν πανό και προσπάθησαν να ματαιώσουν τη συνάντηση επαναλαμβάνοντας διαρκώς συνθήματα και διακόπτοντας τη συζήτηση. Ο Υπουργός Παιδείας είπε: «Κάποιοι έδειξαν με τη στάση τους, ότι δεν θέλουν διάλογο. Κάνουμε έκκληση να μην ισοπεδώσει κανείς την κατάσταση στη παιδεία γιατί έτσι απαξιώνεται το δημόσιο σχολείο. Τα προβλήματα στα σχολεία είναι γνωστά και αντιμετωπίζουμε.»

 

 

Ειδικότερα για τα μείζονα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση και τους λειτουργούς της ο Υπουργός Παιδείας υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης είπε:

Για προσλήψεις και διορισμούς ο κ. Φίλης είπε χαρακτηριστικά: «Τα κληρονομήσαμε τα κενά δεν τα δημιουργήσαμε. Κάνουμε κατά προτεραιότητα τις απαραίτητες κινήσεις ώστε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας.

Υπάρχουν κενά, όπως κάθε χρόνο,  αλλά η γενικευμένη εικόνα ότι τα σχολεία δεν λειτουργούν δεν είναι ακριβής. Η πρώτη μας μάχη είναι να προσλάβουμε αναπληρωτές σε όλες τις βαθμίδες. Χιλιάδες καθηγητές βρίσκονται στις θέσεις τους. Τις επόμενες μέρες θα ολοκληρωθούν άλλες 6500 προσλήψεις. Ο συνολικός αριθμός θα φτάσει τις 18500. Θα υπάρξουν κενά, ωστόσο είναι αντιμετωπίσιμα. Δεν υποστηρίζουμε ότι με τις προσλήψεις θα καλύψουμε το πρόβλημα της ανεργίας.

 Έχουμε τη συναίσθηση ότι με τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους δεν μπορεί να καλύπτει κανείς τα κενά κάθε χρόνο. Πρόθεση μας είναι να υπάρξουν μόνιμες προσλήψεις, μόλις τα δημόσια  οικονομικά , το επιτρέψουν. Επειδή κάθε παιδί πρέπει να έχει μία πιο σταθερή σχέση με τον δάσκαλο του. Και όχι να αλλάξει κάθε τόσο δάσκαλο με αποτέλεσμα να μην μπορεί να δημιουργηθεί αυτή η παιδαγωγική σχέση. Δεν ξεχνάμε ότι υπάρχει το πλαίσιο του οικονομικού δημοσιονομικού καταναγκασμού το οποίο εμποδίζει να ικανοποιήσουμε την λογική αξίωση της στελέχωσης εκπαίδευσης με μόνιμο προσωπικό. Ανάμεσα στους πρώτους μόνιμους διορισμούς θα είναι και οι εκπαιδευτικοί».

Σχετικά με την αξιολόγηση ανέφερε πως «η ισχύουσα διαδικασία της αξιολόγησης θα καταργηθεί. Θα γίνεται πλέον αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και όχι  τιμωριτική αξιολόγηση όπως ίσχυε μέχρι σήμερα».

Τέλος σχετικά την εθελοντική προσφορά ο υπουργός Παιδείας είπε: «Σε συνθήκες κρίσης και δημοσιονομικής δυσπραγίας το δημόσιο σχολείο μπορεί και στέκεται όρθιο χάρη στη προσφορά των εκπαιδευτικών.

Πολλές δραστηριότητες, πολιτιστικές, αθλητικές ακόμα και κοινωνικά φροντιστήρια γίνονται εθελοντικά πέρα από το διδακτικό ωράριο των καθηγητών και των δασκάλων οι οποίοι εισπράττουν ως μοναδική ανταμοιβή την αναγνώριση του έργου τους διαμέσου της ματιάς των παιδιών.

Δεν πρόκειται για μία ιστορία δούνε και λαβείν, αλλά άλλου τύπου. Η κοινωνική εκπαιδευτική προσφορά των εκπαιδευτικών πρέπει να αναδεικνύεται και να επιβραβεύεται μέσα στο σχολείο, από τους γονείς και τους συναδέλφους. Αυτή είναι η καλύτερη αξιολόγηση».