X

Φίλης: Χωρίς κενά το άνοιγμα των σχολείων

Οι προσλήψεις των αναπληρωτών θα γίνουν πριν τις 12 Σεπτεμβρίου "παρά τα εμπόδια". Τι είπε για τις αλλαγές στην Παιδεία, το μάθημα των θρησκευτικών, αλλά και τις Ιστορίας.

Ant1news

Σίγουρος ότι θα κερδηθεί το στοίχημα του ανοίγματος των σχολείων με βιβλία και εκπαιδευτικούς στην τάξη, χωρίς κενά εμφανίστηκε, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης.

Παράλληλα, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, επισημαίνει ότι το μεγαλύτερο μέρος των προσλήψεων των αναπληρωτών θα πραγματοποιηθεί πριν τις 12 Σεπτεμβρίου, παρά τα εμπόδια που προκύπτουν.

«Αυτό συμβαίνει πάντα όταν προσπαθείς να αντιμετωπίσεις παθογένειες δεκαετιών, που στο χώρο της εκπαίδευσης αναπαράγονταν από το δικομματικό πελατειακό κράτος και στηρίζονται σε μικροκομματικές αντιπαραθέσεις και παρασυνδικαλιστικές πρακτικές», αναφέρει.

Όσο για τις επόμενες αλλαγές στην Παιδεία, που αφορούν στην αναμόρφωση του λυκείου και την αλλαγή του τρόπου πρόσβασης στην τριτοβάθμια, ο κ. Φίλης τονίζει ότι «το σύστημα 4 χρόνια Γυμνάσιο και 2 χρόνια Λύκειο δεν είναι εφικτό να εφαρμοσθεί αυτή την στιγμή», αλλά θα αποτελέσει βάση διαλόγου.

Ακόμη, με αφορμή την πρόσφατη συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή του νομοσχεδίου για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, ο υπουργός ασκεί κριτική στη στάση της Νέας Δημοκρατίας, να το καταψηφίσει, λέγοντας ότι επιβεβαιώνεται το γεγονός ότι «η ΝΔ έχει πρόβλημα ταυτότητας». Παράλληλα, κατηγορεί το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι συζητά την πρόταση σχολαρχών να δίνει το κράτος κουπόνι, voucher, ώστε οι γονείς να επιλέγουν όποιο σχολείο, ιδιωτικό ή δημόσιο θέλουν. «Πρόκειται για περίεργη αντίληψη ιδιωτικοποίησης δημόσιων πόρων, που η ιστορία μας διδάσκει ότι συνοδεύεται από φαινόμενα εκτεταμένης διαφθοράς», δηλώνει.

Τέλος, αναφορικά με την κριτική που ασκείται για τις αλλαγές στο μάθημα των θρησκευτικών, τονίζει ότι η αναμόρφωση του μαθήματος «αποτελεί προϋπόθεση για να παραμείνει υποχρεωτική η διδασκαλία του σε όλους τους μαθητές». Για το μάθημα της Ιστορίας, επισημαίνει: «Είναι ώρα να προχωρήσουμε σε αλλαγές και στα προγράμματα σπουδών της Ιστορίας». Ωστόσο, τονίζει ότι δεν υπάρχει ανάλογη επεξεργασία που να έχει φτάσει σε πόρισμα. «Πιστεύω ότι η διδασκαλία της περιόδου του εμφυλίου πόλεμου μπορεί να ενισχύσει τη θετική σχέση των πολιτών με την ιστορική αλήθεια καθώς και την εθνική αυτογνωσία και συμφιλίωση. Προφανώς είναι ευαίσθητο θέμα και χρειάζεται ψυχραιμία και σεβασμό στα γεγονότα, τον πόνο και τις μνήμες όλων των Ελλήνων», προσθέτει.