X

Τα “πάνω - κάτω” στο Λύκειο από Σεπτέμβρη

«Κολλάει» η κατάργηση των Πανελλαδικών. Υποχρεωτική η φοίτηση στο Λύκειο. Μειώνονται τα διδασκόμενα μαθήματα αλλά.  Αναλυτικά όλες οι αλλαγές.

Ant1news

Νέες αλλαγές έρχονται από τον Σεπτέμβριο το Υπουργείο Παιδείας, με την υπογραφή του Κώστα Γαβρόγλου.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου θα γίνουν αλλαγές στις ώρες, «ψαλίδι» στα διδασκόμενα μαθήματα, μείωση των μαθημάτων στις ενδοσχολικές εξτάσεις, υποχρεωτική φοίτηση στο Λύκειο κ.α..

Τα παραπάνω όμως δεν είναι αρκετά για να «ξεχαστεί» το γεγονός ότι και πάλι αναβάλλεται η περιβόητη «κατάργηση» των Πανελλαδικών Εξετάσεων, υπόσχεση-σημαία στην πολιτική θεματολογία του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία, όπως όλα δείχνουν, δεν θα περιλαμβάνεται στο νέο σχέδιο.

Το Εθνικό Απολυτήριο παραμένει στο επίκεντρο των συζητήσεων. Προτάσεις, που έχουν συζητηθεί στο τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, όπως κλήρωση θεμάτων από το σύλλογο διδασκόντων του κάθε σχολείου, που έχουν πέσει στο τραπέζι, δεν φαίνεται να πείθουν ούτε τους πιο αισιόδοξους, πόσω μάλλον την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας που προσπαθεί να αποπροσανατολίσει από το θέμα, προβάλλοντας ως «μεγάλη μεταρρύθμιση» το να ψαλιδίσει στο μισό τα διδασκόμενα μαθήματα στο Λύκειο.

Η αναμόρφωση του Λυκείου θα γίνει σταδιακά. Αν και η θέσπιση θα προχωρήσει από φέτος, η εφαρμογή του νόμου θα ξεκινήσει με την Α’ Λυκείου φέτος (σχολικό έτος 2017-2018), τη Β’ Λυκείου από το 2018-2019 και θα ολοκληρωθεί με την Γ’ Λυκείου το 2019-2020.

● Σε πρώτο στάδιο, θα θεσπιστεί υποχρεωτική φοίτηση στην Α’ Λυκείου. Οι μαθητές θα είναι υποχρεωμένοι να συνεχίσουν μετά το απολυτήριο του Γυμνασίου τη φοίτησή τους, έχοντας όμως την επιλογή να διαλέξουν τύπο Λυκείου. Ειδικότερα, η υποχρεωτικότητα δεν θα αφορά μόνο στο Γενικό Λύκειο, αλλά σε όλους τους τύπους (Επαγγελματικό, Μουσικό και Καλλιτεχνικό). Στη συνέχεια, η υποχρεωτική φοίτηση θα θεσπιστεί από τον Σεπτέμβριο του 2018 στη Β’ Λυκείου και μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2019 θα αφορά συνολικά στο Λύκειο. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, πρόκειται για μια πρωτοβουλία που έχει σκοπό να καταπολεμήσει το φαινόμενο της εγκατάλειψης του σχολείου και την εργασία κάτω των 18 ετών.

● Υπάρχει ένα ζήτημα με τις μεταγυμνασιακές δομές, όπως οι σχολές του ΟΑΕΔ ή οι ΕΠΑ.Σ., οι οποίες έχουν πάρει παράταση λειτουργίας μέχρι και το 2021. Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Παιδείας, θα συνεχιστεί η λειτουργία τους κατά το άμεσο μέλλον, όμως η «βιωσιμότητά» τους θα εκπνεύσει στα επόμενα τέσσερα χρόνια. Σε επίπεδο προτάσεων, όχι όμως συγκεκριμένης νομοθετικής πρωτοβουλίας, το υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται στο να κρατήσει κάποιες από αυτές τις δομές και να εγγράφονται μόνο ενήλικες που έχουν απολυτήριο Γυμνασίου. Μέχρι πρότινος, που η υποχρεωτική φοίτηση αφορούσε μέχρι και το Γυμνάσιο, μπορούσαν να εγγράφονται και ανήλικοι μαθητές με απολυτήριο Γυμνασίου.

● Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αναμένεται ψαλίδι στις ενδοσχολικές εξετάσεις. Οπως ακριβώς είχε κάνει ο Νίκος Φίλης στο Γυμνάσιο, συρρικνώνοντας τα 12 και 13 μαθήματα σε μόλις τέσσερα κατά την εξεταστική διαδικασία, τώρα αναμένεται να γίνει το ίδιο και στο Λύκειο. Βέβαια, στελέχη του υπουργείου υπογραμμίζουν ότι δεν θα μειώσουν σε τόσο μεγάλο βαθμό τα εξεταζόμενα μαθήματα. Η λίστα των μαθημάτων, όμως, που θα βρεθούν εκτός, δύο μήνες πριν ανοίξουν τα σχολεία, είναι ακόμα υπό συζήτηση.

● Οι μεγάλες αλλαγές θα έρθουν στη Β’ Λυκείου από τον Σεπτέμβριο του 2018. Τα διδασκόμενα μαθήματα αναμένεται να περικοπούν στο μισό. Συζητείται και πρόταση να είναι επτά τα διδασκόμενα μαθήματα στη Β’ Λυκείου και τέσσερα στην Γ’ Λυκείου, αν και υπάρχουν πιέσεις να ανέβει λίγο ο αριθμός των διδακτικών αντικειμένων.

● Μέσα στην επόμενη χρονιά αναμένεται και η αναμόρφωση των περισσότερων προγραμμάτων σπουδών. Αφού πρώτα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ διαχειρίστηκε τα «ιερά πάθη» με το μάθημα των Θρησκευτικών και αναμένεται και το τελικό πόρισμα για το μάθημα της Ιστορίας, που ήδη έχει ανοίξει μέτωπο με τους φιλολόγους, η επόμενη συζήτηση θα αφορά στις φυσικομαθηματικές σπουδές. Ειδικότερα, τα βιβλία των Μαθηματικών έχουν κριθεί σε κάποιες τάξεις ως προβληματικά, με το υπουργείο να ανοίγει τη συζήτηση για τον εξορθολογισμό της ύλης αλλά και τον εκσυγχρονισμό της εκμάθησης των θετικών σπουδών.

● Αν και επιχειρεί να το κρατήσει κάτω από το χαλί, η ηγεσία, υπό την ασφυκτική πίεση των θεσμών, θα πρέπει να προχωρήσει και στην ομαδοποίηση των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών. Η νομοθέτηση αναμένεται εντός του 2017 και θα ισχύσει από το επόμενο σχολικό έτος, 2018-2019.