X

Σύγχυση με τις αλλαγές στις σχολικές εκδρομές εξωτερικού

Τι αλλάζει στα ταξίδια μαθητών στο εξωτερικό; Τι αναφέρει η σχετική εγκύκλιος και ποια η δικαιολογία για τις αλλαγές. Αίσθηση από δηλώσεις Μπαξεβανάκη και Ζουράρι.

Ant1news

Σύγχυση και μεγάλη αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα προκάλεσαν οι αλλαγές στις σχολικές εκδρομές, που φέρνει το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο που εκδόθηκε τον Δεκέμβριο. Ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας έδωσε σήμερα διευκρινίσεις σχετικά με τον περιορισμό των εκπαιδευτικών εκδρομών στο εξωτερικό.

Το υπουργείο ξεκαθαρίζει ότι, σύμφωνα με τη σχετική Υπουργική Απόφαση που υπεγράφη το Μάρτιο του 2017, οι μόνες εκπαιδευτικές εκδρομές στο εξωτερικό που δεν επιτρέπονται, είναι εκείνες που εντάσσονται στο πλαίσιο προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων, πολιτιστικών ή περιβαλλοντικών.

Σύμφωνα με το υπουργείο, ο λόγος, για τον οποίο περιορίστηκε στο εσωτερικό της χώρας η συγκεκριμένη κατηγορία εκδρομών -η οποία αφορά όλες τις τάξεις της δευτεροβάθμιας- είναι «η γενική διαπίστωση ότι οι οικογένειες πολλών μαθητών και μαθητριών αδυνατούν να πληρώσουν τα έξοδα μιας εκδρομής εξωτερικού».«Λαμβάνοντας υπόψη ότι είναι πάμπολλες και ποικίλες οι εναλλακτικές δυνατότητες που προσφέρει η Ελλάδα για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών εκδρομών, κρίθηκε αναγκαίο να προστατευθούν από τέτοιες πικρίες οι μαθητές και οι μαθήτριες των οποίων οι οικογένειες αντιμετωπίζουν οικονομικό πρόβλημα», ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση το υπουργείο.

Επισημαίνει, ωστόσο, ότι δεν απαγορεύεται η πενθήμερη εκδρομή της Γ' λυκείου στο εξωτερικό. Έτσι, σύμφωνα και με την ΥΑ, συνεχίζουν να προβλέπονται οι εκδρομές εξωτερικού, που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο εκπαιδευτικών ανταλλαγών, αδελφοποίησης σχολείων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εγκεκριμένων ευρωπαϊκών προγραμμάτων (όπως π.χ. το Erasmus), προγραμμάτων διεθνών οργανισμών, προσκλήσεων από σχολεία της ομογένειας, αλλά και στο πλαίσιο συμμετοχών σε διεθνείς συναντήσεις, συνέδρια, ημερίδες, διαγωνισμούς, μαθητικές επιστημονικές ολυμπιάδες και άλλες διεθνείς εκδηλώσεις.

Αίσθηση προκαλεί η δήλωση του υφυπουργού Παιδείας, Δημήτρη Μπαξεβανάκη στον «Σκάι» ότι οι εκδρομές των μαθητών στο εξωτερικό γίνονταν κυρίως για να ξενυχτούν τα παιδιά, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση έχει ως στόχο να δώσει πραγματικά εκπαιδευτικό περιεχόμενο σε αυτό το εγχείρημα.

Εντύπωση προκάλεσε και η τοποθέτηση του Κώστα Ζουράρι, ο οποίος χρησιμοποίησε ως επιχείρημα, για να υποστηρίξει την απόφαση του υπουργείου, την εμπειρία που είχε ο ίδιος σε εκδρομή του 1958! Μιλώντας στο ΘΕΜΑ 104,6 είπε «από τους 24 που πήγαμε εκδρομή το 1958 πήραν διαγωγή κοσμία επειδή πήγαν στο στρατιωτικό μπορντέλο του Μεσολογγίου» για να συμπληρώσει μετά την παρατήρηση των δημοσιογράφων ότι αυτά γίνονταν πριν από 60 χρόνια και ότι «δεν είναι απαραίτητο να πηγαίνουν στο μπορντέλο τις τρεις αυτές ημέρες, να πάνε μετά. Να κάτσουν στο ξενοδοχείο και να διαβάζουν» συμπλήρωσε.

Μητσοτάκης: αδυνατώ να παρακολουθήσω τη χυδαιότητα του κυρίου Ζουράρι 

"Ο στόχος μας θα έπρεπε να είναι να δίνουμε όσο το δυνατόν περισσότερες ευκαιρίες σε παιδιά να ταξιδεύουν στο εξωτερικό και όχι να κάνουν το ακριβώς ανάποδο. Και κυρίως να δίνουν ευκαιρίες σε παιδιά από φτωχότερες οικογένειες. Και πολλές φορές οι σχολικές εκδρομές είναι ένας τέτοιος τρόπος για να γνωρίσουν τα παιδιά αυτά τον κόσμο έξω από την Ελλάδα. Είναι μια επιστροφή στο παρελθόν και σε κλειστές λογικές, πασπαλισμένη με μια ταξική ρητορική, η οποία με βρίσκει ριζικά αντίθετο", δήλωσε ο πρόεδρος της ΝΔ.

"Αδυνατώ να παρακολουθήσω τη χυδαιότητα του κυρίου Ζουράρι και πραγματικά μου κάνει εντύπωση πώς άνθρωποι οι οποίοι εκφέρουν έναν τέτοιο πολιτικό λόγο έχουν κυβερνητική θέση. Αυτό είναι κάτι που αφορά τον κύριο Τσίπρα και όχι εμένα", πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Ο χώρος της παιδείας δεν νοείται και πρέπει πλέον να πάψει να είναι για τον ΣΥΡΙΖΑ ο καθρέφτης των δικών του ιδεοληψιών και συμπλεγμάτων. Το Υπουργείο Παιδείας, αντί να κοιτάζει πώς θα αυξήσει την μισθοδοσία στις κεντρικές υπηρεσίες, ας κοιτάξει πώς θα αυξήσει την εξωστρέφεια των σχολείων και όχι πώς θα την περιορίσει. Αλλιώς η εσωστρεφής, ισοπεδωτική εκπαίδευση των χαμηλών προσδοκιών, είναι ήδη εδώ…» τονίζει ο Γραμματέας Κοινοβουλευτικού Έργου και Υπεύθυνος Παιδείας του Ποταμιού, Γιώργος Μαυρωτάς.