X

Το «Grace Of Monaco» και το παρασκήνιο στο 67ο Φεστιβάλ των Καννών

Με την ταινία «Grace Of Monaco» του Ολιβιέ Νταάν και έντονο παρασκήνιο άνοιξε την Τετάρτη η αυλαία του 67ου Φεστιβάλ των Καννών.

Ant1news



Το διάσημο Φεστιβάλ άνοιξε με την παγκόσμια πρεμιέρα της πολυαναμενόμενης και αμφιλεγόμενης ταινίας «Grace Of Monaco», που πρωταγωνιστεί η Νικόλ Κίντμαν ως Γκρέις Κέλι και η οποία συζητήθηκε έντονα στο... παρασκήνιο.

Στην αυλαία του Φεστιβάλ των Καννών ξεχώρισε η ατάκα του σκηνοθέτη Ολιβιέ Ντάαν αναφερόμενος στο διάσημο διάλογο του Αριστοτέλη Ωνάση με τη Μαρία Κάλλας: «Αγαπητή μου, μην ξεχνάς ότι κάθεσαι πάνω σ' ένα από τα μεγαλύτερα πέη του κόσμου».

Η ταινία αν και δεν απέσπασε κολακευτικά σχόλια, συζητήθηκε για το περιεχόμενό της, αλλά και για την οργή που προκάλεσε στον οίκο των Γκριμάλντι, που θεώρησε ότι προσέβαλαν τη μνήμη της πριγκίπισσας του Μονακό.  Γι΄αυτό άλλωστε και η βασιλική οικογένεια του Μονακό απουσίαζε από το φεστιβάλ.

Πρόκειται, πάντως, για μία ταινία με έντονο συμβολισμό για το Φεστιβάλ, καθώς η Γκρέις Κέλι γνώρισε και ερωτεύτηκε το μελλοντικό της σύζυγο πρίγκιπα Ρενιέ στο Φεστιβάλ των Καννών το 1955. Ο Νταάν προσπάθησε να συνδυάσει διάφορα στοιχεία από την ζωή της πριγκίπισσας και τη σε κρίση τότε συζυγική σχέση της με τον Ρενιέ, όμως το αποτέλεσμα δεν σχολιάστηκε με εγκωμιαστικά σχόλια. Στα μόνα θετικά στοιχεία συγκαταλέγονται κάποιες -αν και λιγοστές- ωραία στημένες σκηνές και η σχετικά καλή ερμηνεία της Κίντμαν.  

Η Νικόλ Κίντμαν ερωτηθείσα για τις αντιδράσεις από την οικογένεια  Γκριμάλντι ανέφερε ότι δεν ήθελε να προσβάλει κανέναν. «Εμείς αγαπήσαμε το ζευγάρι. Καταλαβαίνω τα παιδιά. Και, όπως είδατε με την ταινία, υπήρχε πραγματική αγάπη ανάμεσα στην Γκρέις και τον Ρενιέ», σημείωσε σχετικά η διάσημη ηθοποιός, που έκλεψε την παράσταση και με τις χορευτικές της ικανότητες.

Στη διάρκεια της τελετής, η Νικόλ Κίντμαν χάρισε έναν χορό στον Γάλλο ηθοποιό Λαμπερτ Ουίλσον, όταν ο τελευταίος της ζήτησε να χορέψουν.



H ταινία πρόκειται να προβληθεί στις ελληνικές αίθουσες στις 29 Μαΐου.



Η πρώτη μέρα, πάντως, του διαγωνιστικού τμήματος του φεστιβάλ των Καννών ξεκίνησε σήμερα με πολύ καλές ταινίες. Πρόκειται για τις ταινίες «Ο κύριος Τέρνερ» του Μάικ Λι (βραβευμένου στο παρελθόν με τον Χρυσό Φοίνικα των Κανών για την ταινία του «Αλήθειες και ψέματα») και «Τιμπoυκτού» του Μαυριτανού Αμπντεραχμάνε Σισάκο (βραβευμένου στο φεστιβάλ Κωνσταντινούπολης για την ταινία του «Bamako»).

Η ταινία του Μάικ Λι παρουσιάζει τα τελευταία 25 χρόνια της ζωής του διάσημου ρομαντικού και εκκεντρικού ζωγράφου Γουίλιαμ Τέρνερ (1775-1851), του μεγαλύτερου τοπιογράφου (και πρόδρομου των ιμπρεσιονιστών) της Αγγλίας. Με ένα εξαιρετικό σενάριο που έγραψε ο ίδιος, ο Λι με την πράγματι εξαιρετική φωτογραφία τού Ντικ Πόουπ, με χρώματα και χώρους εμπνευσμένα από τους πίνακες του ζωγράφου, έφτιαξε ένα συναρπαστικό πορτρέτο του Τέρνερ, εστιάζοντας το ενδιαφέρον του τόσο στον εσωτερικό κόσμο του καλλιτέχνη όσο και στις σχέσεις του με δύο από τις γυναίκες της ζωής του. Ένα μεγάλο μέρος της επιτυχία της ταινίας στηρίζεται στην εκπληκτική ερμηνεία του Τίμοθι Σπολ, ο οποίος θεωρείται ανάμεσα στα φαβορί για το βραβείο ερμηνείας του φεστιβάλ.

Αντίστοιχα, στην ταινία «Τιμπoυκτού», ο Σισάκο καταγράφει τη φριχτή κατάσταση που επικρατεί στο Τιμπουκτού, στη δημοκρατία του Μάλι, με την επιβολή των όπλων των μουσουλμάνων φονταμενταλιστών. Στο επίκεντρο βρίσκεται ένα ζευγάρι, ο Κιντάν και η Σατίμα, που ζουν στην έρημο, μαζί με τη μικρή τους κόρη Τόγια, και τον νεαρό Ισάν που φροντίζει το κοπάδι τους. Το Τιμπουκτού που παρουσιάζει ο Σισάκο είναι μια πόλη βυθισμένη στη σιωπή και τον τρόμο και όποιος παραβεί τον «ισλαμικό» νόμο, τιμωρείται φριχτά.