X

Φράνσις Φορντ Κόπολα: ο “Νονός” δε θα μπορούσε να γίνει σήμερα

Η επανένωση του καστ με αφορμή την 45η επέτειο από την ταινία που άφησε εποχή στον παγκόσμιο κινηματογράφο.

Ant1news

Ο Αλ Πατσίνο θεωρήθηκε πολύ κοντός, από τον Μάρλον Μπράντο ζητήθηκε να κάνει δοκιμαστικό και ο σκηνοθέτης Φράνσις Φορντ Κόπολα παραλίγο να απολυθεί.

Ο σκηνοθέτης και το καστ της ταινίας “Ο Νονός” θυμήθηκαν, κατά τη συνάντησή τους στη Νέα Υόρκη με την ευκαιρία της 45ης επετείου από την κυκλοφορία της, τις δοκιμασίες, την επιμονή και την έμπνευση που είχαν ως αποτέλεσμα τις βραβευμένες με Όσκαρ ταινίες για τη Μαφία, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ).

Για τον Κόπολα, η ταινία “Ο Νονός” δεν θα μπορούσε να γίνει σήμερα επειδή τα στούντιο θα αρνούνταν να αναλάβουν ένα τέτοιο σχέδιο. «Δεν θα είχε πάρει ποτέ το πράσινο φως» από κάποιο στούντιο, δήλωσε στη συνάντηση που διοργανώθηκε από το κινηματογραφικό φεστιβάλ της Tribeca. «Τίποτε δεν παίρνει το πράσινο φως παρά μόνο αν είναι μια ταινία που θα έχει πολλές συνέχειες ή μια ταινία εμπνευσμένη από τα κόμικς της Marvel», προσέθεσε.

Στην ίδια σκηνή βρέθηκαν και πολλοί από τους βασικούς ηθοποιούς της ταινίας, όπως ο Αλ Πατσίνο, ο Ρόμπερτ Ντιβάλ και ο Τζέιμς Κάαν, αλλά επίσης ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο, ο οποίος ήταν “παρών” στη δεύτερη ταινία του “Νονού”. Οι παριστάμενοι παρακολούθησαν διαδοχικά τις ταινίες “Ο Νονός” (1972) και “Ο Νονός ΙΙ” (1974) μαζί μ’ ένα κοινό 6.000 ανθρώπων κατά το κλείσιμο του φεστιβάλ της Tribeca.

 

Ο σκηνοθέτης αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισε στη διάρκεια των γυρισμάτων. Υπενθύμισε πως η Paramount, που έκανε την παραγωγή της ταινίας, δεν ήθελε τον Μάρλον Μπράντο, που τελικά τιμήθηκε με Όσκαρ πρώτου ρόλου για την ερμηνεία του ως Βίτο Κορλεόνε, αλλά ούτε και τον Αλ Πατσίνο.

Το στούντιο αργότερα συμφώνησε «εφόσον ο Μάρλον Μπράντο θα έκανε ένα δοκιμαστικό και θα το έκανε δωρεάν και θα έβαζε ρήτρα ένα εκατομμύριο δολάρια ότι δεν θα προκαλούσε φασαρίες στη διάρκεια της παραγωγής».

Στο δοκιμαστικό αυτό ο Μπράντο είχε την ιδέα να βάλει μέσα στο στόμα του κομμάτια χαρτί ώστε να έχει το ύφος “μπουλντόγκ”, αφηγήθηκε ο Φράνσις Φορντ Κόπολα. Σκέφτηκε επίσης, χωρίς υπόδειξη από τον σκηνοθέτη, να υιοθετήσει μια λαρυγγώδη φωνή που έμεινε στην ιστορία, σχεδόν ένα ψιθύρισμα.

 

Ο Κόπολα παραλίγο να απολυθεί αρκετές φορές και συνάντησε σκληρή αντίσταση και όταν θέλησε να προσλάβει τον Αλ Πατσίνο. Ο Πατσίνο χρειάσθηκε να κάνει αναρίθμητα δοκιμαστικά για τον ρόλο του Μάικλ Κορελόνε. Οι επικεφαλής του στούντιο πίστευαν ότι είναι υπερβολικά κοντός και ήθελαν για τον ρόλο τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ ή τον Ράιαν Ο’ Νιλ.

Όμως ο Κόπολα επέμεινε επειδή «κάθε φορά που διάβαζα το σενάριο, έβλεπα πάντα το πρόσωπο του Πατσίνο, ιδιαίτερα στις σκηνές στη Σικελία». Ο Πατσίνο είπε πως ήθελε αρχικά τον ρόλο του θερμοκέφαλου γιου, του Σόνι, και πίστευε πως ο Κόπολα «ήταν τρελός» που ήθελε να τον βάλει να υποδυθεί τον Μάικλ.

 

Και η γάτα που ο Μπράντο κρατάει στην αγκαλιά του στην εναρκτήρια σκηνή του “Νονού”, η οποία έρχεται σε έντονη αντίθεση με την τρομακτική παρουσία του, ήταν επίσης μια προσθήκη της τελευταίας στιγμής. «Έβαλα αυτή τη γάτα στα χέρια του. Ήταν η γάτα του στούντιο. Τελειώσαμε με ένα και μόνο γύρισμα», είπε ο Κόπολα.

Οι δύο ταινίες κέρδισαν εννέα Όσκαρ και έγιναν κλασικές του παγκόσμιου κινηματογράφου.