X

Στάση εργασίας και 24ωρη απεργία στον ΟΑΣΘ

Ταλαιπωρία για το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης, αρχής γενομένης από σήμερα.

Ant1news

Σε στάση εργασίας, από τις 19:00 μέχρι τη λήξη της βάρδιας απόψε, αλλά και σε 24ωρη απεργία αύριο, προχωρούν οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), αντιδρώντας στην τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, με αντικείμενο -όπως επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους- «τον κατακερματισμό και την εκχώρηση αστικού έργου αποκλειστικής ευθύνης και αρμοδιότητας του ΟΑΣΘ (και του ΟΑΣΑ της Αθήνας) σε ΚΤΕΛ και άλλους ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών».

«Κανένα δρομολόγιο δεν θα πραγματοποιηθεί κατά τη σημερινή στάση εργασίας από τις 19:00 μέχρι και τα μεσάνυχτα, ενώ αύριο Πέμπτη θα εκτελούνται συγκεκριμένα δρομολόγια με προσωπικό ασφαλείας» διευκρίνισε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης.

Σε ανακοίνωσή της, η διοίκηση του συνδικάτου κάνει λόγο για «πρωτόγνωρη και αυταρχική νομοθετική ρύθμιση, χωρίς να προηγηθεί διάλογος με φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης και εργαζόμενους των δημόσιων συγκοινωνιών» και καλεί τις ηγεσίες των κομμάτων, τους βουλευτές, την Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και τους τοπικούς φορείς «να αναλάβουν άμεσες πρωτοβουλίες απόσυρσης αυτής της ακατανόητης νομοθετικής πρωτοβουλίας της κυβέρνησης».

Κόντρα Σπίρτζη-Θεοχαρόπουλου στη Βουλή για τον ΟΑΣΘ

Σφοδρή αντιπαράθεση ανάμεσα στον Χρήστο Σπίρτζη και τον Θανάση Θεοχαρόπουλο προκάλεσε τροπολογία που προβλέπει ότι τα ΚΤΕΛ θα μπορούν να εκτελούν δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ).

Στην κριτική του βουλευτή της ΔΗΣΥ πως η κυβέρνηση ξαναδίνει στους ιδιώτες τις συγκοινωνίες μέσω αδιαφανών διαδικασιών, ο υπουργός Μεταφορών επεσήμανε πως η ρύθμιση πως δεν προβλέπει «καμία ιδιωτικοποίηση», αντιθέτως «επισπεύδει την ίδρυση του διαδόχου του ΟΑΣΘ».

Ο κ. Θεοχαρόπουλος επέμεινε, καταλογίζοντας «ασάφεια» στην κυβέρνηση. «Ασάφεια το μεγαλείο σου! Δεν μας διευκρινίζετε ποιος είναι ο οδικός μεταφορέας επιβατών που, εκτός από άγνωστος, προτείνει δρομολόγια και όρους σύμβασης και εγκρίνει ο υπουργός. Χωρίς διαγωνισμό; Που είναι η διαφάνεια και το ξεκάθαρο θεσμικό πλαίσιο;», διερωτήθηκε και πρόσθεσε: «Το πρόβλημα όμως είναι ότι ουσιαστικά, έναν περίπου χρόνο μετά την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, συνεχίζετε το ‘ράβε-ξήλωνε’ του συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης. Πήρατε τις συγκοινωνίες από τους ιδιώτες, τώρα τις ξαναδίνετε πίσω μέσω μιας αδιαφανούς διαδικασίας. Ομολογείτε την αποτυχία και κάθε κριτική που σας είχαμε ασκήσει επιβεβαιώνεται λέξη προς λέξη. Η λύση για την Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε ανοιχτές, δημόσιες συγκοινωνίες, με καθοριστικό ρόλο της Αυτοδιοίκησης και των φορέων της πόλης. Εμείς αυτό που λέγαμε και τότε και τώρα είναι ότι οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης πρέπει να σχεδιάζονται από ανθρώπους της πόλης, και όχι από τους αρεστούς του εκάστοτε υπουργού».

Σε εξίσου υψηλούς τόνους απάντησε ο υπουργός Μεταφορών, υπογραμμίζοντας πως  στον πρώτο χρόνο λειτουργίας του ΟΑΣΘ υπήρξαν 45 εκατ. ευρώ λιγότερης δαπάνης, τα οποία ήταν λεφτά του ελληνικού λαού. «Το τρικ που είχε κάνει τότε η κυβέρνηση, ήταν να μεγαλώσει την περιοχή που ήταν ευθύνη του ΟΑΣΘ και να δίνει υπεργολαβία στα ΚΤΕΛ το μεταφορικό έργο», επεσήμανε και αναρωτήθηκε εάν αυτό είναι εξορθολογισμός.