X

Η Τουρκία απαγόρευσε σε τουριστικά πλοία της να δένουν σε ελληνικά νησιά

Τι οδήγησε την Άγκυρα σε αυτήν την απόφαση. Αντιδρούν οι τοπικές κοινωνίες στα τουρκικά παράλια. Τι λένε ελληνικές διπλωματικές "πηγές".

Ant1news

Την άμεση απαγόρευση απόπλου προς Ελλάδα όλων των εμπορικών ιστιοπλοϊκών σκαφών, δηλαδή των σκαφών με τουρκική σημαία που ενοικιάζονται από τουρίστες, στις τουρκικές ακτές, με κατεύθυνση τα ελληνικά νησιά, ανακοίνωσε ο Τούρκος υπουργός Ναυτιλίας, Μεταφορών και Επικοινωνιών Αχμέτ Αρσλάν, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. 

Επίσης, ανακοίνωσε ότι από 12 Οκτωβρίου απαγορεύονται τα δρομολόγια από τα τουρκικά λιμάνια προς την Ελλάδα, δηλαδή προς τα ελληνικά νησιά, με επιβατηγά και εμπορικά πλοία.

Όλα ξεκίνησαν όταν -δεδομένης της αυξημένης τουριστικής κίνησης στα ελληνικά νησιά και ιδιαίτερα στη Ρόδο και στην Κω και την αντίστοιχη μικρή κίνηση στα τουρκικά παράλια- ιδιοκτήτες τουρκικών τουριστικών σκαφών πήγαιναν ως επισκέπτες στα νησιά και σε συνεργασία με Έλληνες επιχειρηματίες του τουριστικού τομέα επιβίβαζαν επισκέπτες. Πουλούσαν ως «πειρατές» στην ουσία, «μαύρες» κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά με ότι αυτό συνεπάγονταν για την Ελληνική οικονομία.

Στις δηλώσεις του ο Τούρκος υπουργός άφησε βέβαια ανοικτό το ενδεχόμενο να συνεχισθεί ο ελληνοτουρκικός διάλογος για το θέμα.

Στις αποφάσεις της τουρκικής κυβέρνησης αντιδρά έντονα η κοινωνία των τουρκικών μικρασιατικών παραλίων. Τα ελληνικά νησιά αποτελούσαν για πολλούς Τούρκους, ιδιαίτερα για τους Σμυρνιούς τόπο ολιγοήμερων διακοπών τους ακόμα και διακοπών ενός Σαββατοκύριακου, χωρίς τους περιοριστικούς όρους όπως αυτοί της τεράστιας φορολόγησης στο αλκοόλ που έχει επιβληθεί από την κυβέρνηση Ερντογάν. Αλλά και η οικονομία πολλών παράλιων πόλεων είναι συνδεδεμένη με ταξίδια Ελλήνων στις αγορές τους. Για παράδειγμα τα εβδομαδιαία παζάρια δέχονται χιλιάδες Έλληνες αγοραστές που φυσικά δεν θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να τα επισκεφθούν. Ήδη, στελέχη της τουρκικής αυτοδιοίκησης και των εμπορικών επιμελητηρίων της περιοχής μιλάνε για καταστροφική για τις τοπικές οικονομίες απόφαση. Συνδέουν δε την πρακτική της κυβέρνησης Ερντογάν, με το γεγονός ότι το σύνολο των μικρασιατικών παραλίων αποτελούν τον σκληρό πυρήνα της αντιπολίτευσης.

Όπως αναφέρουν ελληνικές διπλωματικές πηγές «η Ελλάδα έχει συμβατική υποχρέωση στο πλαίσιο του IMO (International Maritime Organization) να ελέγχει για το αξιόπλοό του κάθε πλοίο, που ελλιμενίζεται στα λιμάνια της. Είτε φέρει ελληνική σημαία είτε όχι. Η Τουρκία δεν επιθυμεί να ελέγχονται για σωστικά μέσα και αξιόπλοο τα πλοία τους κάτω των 24 μέτρων».