Κοινωνία

12 Ιουλίου 2019 12:33 Τελευταία ενημέρωση : 12 Ιουλίου 2019 21:19

Επιτυχής η πρώτη δοκιμή του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112

Διάβασέ μου το...

Αρκετά κινητά δέχτηκαν λίγο πριν τις 12:00 ειδική ειδοποίηση. Τι έγραφε το μήνυμα; Τι είναι το 112;

Επιτυχής η πρώτη δοκιμή του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112
-

Πραγματοποιήθηκε σήμερα η δοκιμαστική άσκηση ειδοποίησης μέσω μηνυμάτων «112» στο κέντρο επιχειρήσεων της πολιτικής προστασίας.

Αρκετά κινητά δέχτηκαν λίγο πριν τις 12:00 ειδική ειδοποίηση η οποία έγραφε «Ειδοποίηση έκτακτης ανάγκης: Ακραία κατάσταση», με την υποσημείωση ότι πρόκειται για δοκιμαστική εκπομπή μηνύματος.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, στην ενημέρωση για τη φονική κακοκαιρία στη Χαλκιδική, ανέφερε πως άμεση προτεραιότητα είναι η λειτουργία του αριθμού 112, που ενώ στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες λειτουργεί, στην Ελλάδα δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

Μέχρι το τέλος του έτους θα είναι διαθέσιμο το σύστημα 112, διαβεβαίωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης διαβεβαίωσε ότι κατά την επίσκεψή του σήμερα, στις 13:00, στο Κέντρο Επιχειρήσεων της Πολιτικής Προστασίας, όπου έγινε η επίδειξη της πλατφόρμας, η πιλοτική λειτουργία και η δοκιμαστική εκπομπή μηνυμάτων εκτάκτου ανάγκης μέσω των δικτύων κινητής τηλεφωνίας.

Ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε ότι «το σύστημα 112 είναι πρωτοποριακό, θα είναι διαθέσιμο στην ολότητά του στο τέλος του έτους. Σήμερα κατοχυρώσαμε και ελέγξαμε ότι η βασική του υποδομή δουλεύει. Βασική δουλειά μας τώρα είναι ότι αυτό μπορεί να λειτουργήσει σε όλες τις συσκευές. Αυτό απαιτεί ενέργειες και από εμάς. Θα τις δείτε το επόμενο διάστημα. Δεν υπάρχει χρόνος για καθυστερήσεις».

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης τόνισε ότι «το πιο κρίσιμο είναι το μετά. Το ποιο μήνυμα θα στείλεις, σε ποιον θα το στείλεις, σε ποια περιοχή, τι θα λεει, ποιοι θα έιναι οι κανόνες διοίκησης μιας εκκένωσης. Αυτή είναι δουλειά της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, που είμαστε βέβαιοι ότι θα την κάνει με μεγάλη επάρκεια». Ο ίδιος σημείωσε ότι μελετάται να λειτουργήσει η εφαρμογή 112 αν χρειαστεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και πριν το του έτους.

112 - μήνυμα

Γεροβασίλη: Προγραμματισμένες από τις 5 Ιουλίου οι δοκιμές για το 112 

Για «επιχείρηση παραπληροφόρησης του κόσμου» κάνει λόγω η πρώην Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Όλγα Γεροβασίλη, σχετικά με την λειτουργία του συστήματος 112, τονίζοντας ότι οι δοκιμές που πραγματοποιούνται σήμερα, έχουν προγραμματιστεί από τις 5 Ιουλίου και επισυνάπτει και σχετικό έγγραφο.

Συγκεκριμένα, η κ. Γεροβασίλη σε δήλωσή της αναφέρει ότι «μια απίστευτη επιχείρηση παραπληροφόρησης του κόσμου είναι σε εξέλιξη στην οποία μετέχει σύσσωμη η κυβέρνηση, μαζί και ο φερόμενος ως νέος γγ Πολιτικής Προστασίας για τον οποίο δεν έχει υπάρξει ακόμα απόφαση ορισμού του». Παράλληλα, τονίζει ότι «οι δοκιμές για το σύστημα 112, που πραγματοποιούνται σήμερα, έχουν προγραμματιστεί από τις 5 Ιουλίου με το έγγραφο που επισυνάπτουμε, έχουν προηγηθεί αντίστοιχες δοκιμές στις 30 Ιανουαρίου 2019 και εντάσσονται στο πλαίσιο της δοκιμαστικής λειτουργίας του συστήματος, που αποφασίστηκε με πρακτικό της επιτροπής παρακολούθησης».

«Το τραγικότερο που επιχειρείται, το οποίο δηλώνει και παντελή άγνοια για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες χρησιμοποιούνται ανάλογα συστήματα, είναι να πειστεί η κοινή γνώμη ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ένα σύστημα προειδοποίησης του κόσμου για  καιρικά φαινόμενα για τα οποία, με τα συστήματα που διαθέτει η χώρα, δεν μπορεί να προσδιοριστεί ούτε η έκταση, ούτε ο χρόνος, ούτε η περιοχή που θα εκδηλωθούν αλλά ούτε και οι πιθανές επιπτώσεις», καταλήγει η κ. Γεροβασίλη.

Έγγραφο για 112 - Γεροβασίλη

Τι είναι το 112

Το 112 καθιερώθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) ως ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης. Χρησιμοποιείται για δωρεάν κλήση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε όλες τις χώρες της ΕΕ, διευκολύνοντας την τηλεφωνική πρόσβαση στις υπηρεσίες αυτές. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμος αριθμός για τους πολίτες που ταξιδεύουν εντός της ΕΕ και έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στο εξωτερικό.

Το 112 λειτουργεί σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε παράλληλα με τους εθνικούς αριθμούς κλήσης έκτακτης ανάγκης. Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ αποτελεί ωστόσο τον μοναδικό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης. Λειτουργεί επίσης σε μερικές χώρες εκτός ΕΕ, όπως η Ελβετία και η Νότια Αφρική.

Στην Ελλάδα, το 112 λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει με:

  • την Αστυνομία
  • τo Πυροσβεστικό Σώμα
  • το ΕΚΑΒ
  • το Λιμενικό Σώμα
  • την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056
  • την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά 116000

Στις τηλεφωνικές κλήσεις προς το 112 απαντούν αμέσως ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά. Η κλήση προς το 112 είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο (ακόμη και χωρίς κάρτα SIM). Η κλήση προς το 112 μπορεί να γίνει και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα.

Ο αριθμός 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση προς το 112 πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή (λειτουργία υπηρεσίας εθνικής και διεθνούς περιαγωγής). Η κλήση στο 112 παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της θέσης του καλούντος.

Αρμόδιος φορέας για τη λειτουργία του 112 στην Ελλάδα είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.