Πολιτική

13 Σεπτεμβρίου 2019 13:02 Τελευταία ενημέρωση : 13 Σεπτεμβρίου 2019 22:21

Τσίπρας: επιστρέψαμε στην “κανονικότητα” της διαπλοκής (εικόνες)

Text to Speech

Η ατάκα του στον Γιάννη Μπουτάρη για το Μετρό και η επίθεση του στην Κυβέρνηση, για τις αρχαιότητες. Τι του απάντησε ο Κυβ. Εκπρόσωπος. Τι συζήτησε με τον Κ. Ζέρβα.

Τσίπρας: επιστρέψαμε στην “κανονικότητα” της διαπλοκής (εικόνες)

«Ήρθα με το μετρό, για αυτό άργησα» είπε απευθυνόμενος στον Γιάννη Μπουτάρη ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς η συνάντηση τους ήταν προγραμματισμένη στις 10:30 και ο πρώην πρωθυπουργός έφτασε λίγα λεπτά πριν τις 11:00.

«Δώρο του κ. Μητσοτάκη στον νέο εθνικό εργολάβο και επιστροφή στη διαπλοκή», χαρακτήρισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, την απόφαση του πρωθυπουργού για επιλογή της λύσης της απομάκρυνσης των αρχαίων από το Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης και της επανατοποθέτησής τους, στη δήλωση που έκανε αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης με μέλη της Κίνησης Πολιτών για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και την ενημέρωση που είχε.

ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ - ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ

Αναφερόμενος στην ανακοίνωση της σχετικής απόφασης του πρωθυπουργού για το Σταθμό Βενιζέλου από το βήμα των εγκαινίων της 84ης ΔΕΘ, ο κ. Τσίπρας δήλωσε: «Θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μία γκάφα για μια προχειρότητα από την πλευρά του πρωθυπουργού, ο οποίος ήρθε στη ΔΕΘ και έδωσε "πάσα" στον νέο εθνικό εργολάβο παραδεχόμενος καθυστερήσεις που δεν υπάρχουν. Εγώ θα έλεγα ότι δεν πρόκειται για γκάφα, ούτε για προχειρότητα, ούτε για ερασιτεχνισμό, αλλά πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και ωραία δώρο στο νέο εθνικό εργολάβο, ο οποίος από αυτή την καθυστέρηση και στην "πλάτη" των πολιτών της Θεσσαλονίκης θα κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις, ίσως περισσότερα από όσα θα διεκδικούσε αν τον αφήναμε και δεν τον σταματούσαμε με πράξη νομοθετικού περιεχομένου να αυξήσει τα διόδια στην Αττική οδό. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Θέλω να μιλάω έξω από τα δόντια. Επιστρέψαμε, δυστυχώς, στην κανονικότητα της διαπλοκής και των αποζημιώσεων σε εργολάβους, στην "πλάτη", όμως, των αναγκών των πολιτών της Θεσσαλονίκης, που επιτέλους μετά από τόσα χρόνια δικαιούνται το Μετρό και βεβαίως εις βάρος της πολιτιστικής ταυτότητας και της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης».

Τόνισε πως αυτό το ψευτοδίλημμα «αρχαία ή μετρό» η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ βρήκε τη λύση «και αρχαία και μετρό» και τώρα με την απόφαση του πρωθυπουργού πάμε στο «ούτε αρχαία, ούτε μετρό».

ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ - ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ

«Είναι σημαντικό να ενώσουμε τις δυνάμεις μας ώστε αυτό το ατόπημα να είναι απλώς γκάφα και να μην επιμείνουν στην υλοποίηση του σχεδιασμού για απομάκρυνση των αρχαίων από τον Σταθμό Βενιζέλου του μετρό και επανατοποθέτηση τους», επεσήμανε ο κ. Τσίπρας.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε ότι δεν κατάλαβε πώς προέκυψε αυτή η απόφαση, το θέμα ήρθε «από το πουθενά» και μάλιστα τη στιγμή που είχε προχωρήσει ο σχεδιασμός για την κατασκευή του σταθμού και την παραμονή των αρχαίων στη θέση τους. Σύμφωνα με αυτόν τον σχεδιασμό, το μετρό θα ήταν έτοιμο στα τέλη του 2020, χωρίς τον Σταθμό της Βενιζέλου, ο οποίος θα ήταν έτοιμος έναν χρόνο αργότερα. Με τη λύση της απομάκρυνσης και επανατοποθέτησης το όλο έργο θα καθυστερήσει και θα είναι έτοιμο το 2023, όπως σημείωσε.

Ο κ. Τσίπρας τόνισε ότι ως πρωθυπουργός είχε σκύψει πάνω στα προβλήματα της Θεσσαλονίκης, είχε ασχοληθεί με το θέμα του μετρό, είχε επισκεφθεί τα αρχαία στον Σταθμό Βενιζέλου και η κυβέρνησή του ξεμπλόκαρε σημαντικά το έργο. Έτσι, μέσα σε 2,5 χρόνια «έτρεξε» το έργο 3,5 φορές πιο γρήγορα από ό,τι τα δέκα προηγούμενα χρόνια.

Ακόμη, παρατήρησε ότι είχε κατηγορηθεί για τη λειτουργία του πρωθυπουργικού Γραφείου στη Θεσσαλονίκη από τη Νέα Δημοκρατία, η οποία ως κυβέρνηση, όμως, το διατήρησε.

«Δεν μπορείς να χτίσεις το μέλλον αν δεν ξέρεις το παρελθόν σου», σχολίασε ο πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης, ο οποίος χαρακτήρισε «μπούρδες» όσα λέγονται ότι δήθεν δεν υπάρχει μελέτη κατασκευής του Σταθμού Βενιζέλου χωρίς απομάκρυνση των αρχαίων. Όπως επισήμανε, η μέθοδος είναι διεθνώς αναγνωρισμένη, υπάρχει η σχετική μελέτη και η απόδειξη είναι ότι με βάση αυτή έγιναν ήδη εργασίες ύψους 15.000.000 ευρώ.

Πέτσας: Ο κ. Τσίπρας γνωρίζει καλά τις λέξεις "εργολάβος" και "διαπλοκή"

«Ο κ. Τσίπρας γνωρίζει καλά τις λέξεις "εργολάβος" και "διαπλοκή". Τις χρησιμοποιεί μάλιστα όταν μιλάει για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ενώ ο ίδιος, παρά τη γνώση του στο θέμα δεν εγκαινίασε τίποτα άλλο από "μουσαμάδες"...», απάντησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, συμπληρώνοντας «του θυμίζουμε την πρόσφατη κοινή δήλωση όλων των φορέων της πόλης, που καταλήγει ως εξής: "Η ενδεδειγμένη, ταχύτερη και οικονομικότερη λύση για την ολοκλήρωση του έργου και την ανάδειξη των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου είναι να ακολουθηθεί η μέθοδος της απόσπασης, εκσκαφής και επανατοποθέτησής τους, όπως έγινε και στον γειτονικό σταθμό της Αγίας Σοφίας"».

Η δήλωση του κ. Πέτσα καταλήγει: «Σε αυτό το πλαίσιο ο πρωθυπουργός τόνισε στη ΔΕΘ ότι η πρόταση της κυβέρνησης διασφαλίζει την προστασία των αρχαιοτήτων, ότι δεν θα εκτοξευθεί το κόστος και ότι το έργο θα ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό. Έτσι ώστε, επιτέλους, οι Θεσσαλονικείς να έχουν "και Μετρό και αρχαία"».

ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΕΡΒΑΣ

Να συνεχίσει το σημαντικό έργο της διοίκησης Μπουτάρη στον Δήμο Θεσσαλονίκης και να επιδιώξει συναινέσεις κάλεσε τον νέο δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, στη διάρκεια του σύντομου διαλόγου, ενώπιον των δημοσιογράφων, που είχαν στην αρχή της συνάντησής τους.

Ο δήμαρχος, από την πλευρά του, ενημέρωσε τον κ. Τσίπρα για τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και άλλα που προγραμματίζει για τη Θεσσαλονίκη και τόνισε πως για τον ίδιο είναι σημαντικό να υπάρχει ορίζοντας ολοκλήρωσής τους.

ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΕΡΒΑΣ

Τη διαβεβαίωση ότι δεν θα διχαστεί η Θεσσαλονίκη για το θέμα των αρχαίων στον Σταθμό Βενιζέλου του μετρό έδωσε ο δήμαρχος, Κωνσταντίνος Ζέρβας, με δήλωση του στους δημοσιογράφους, αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα.

Ο κ. Ζέρβας δεσμεύτηκε ότι εγγυάται πως θα βρεθεί η καλύτερη λύση, το έργο του μετρό θα ολοκληρωθεί κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο εντός της τετραετίας και ο ίδιος θα είναι ο πρώτος που θα κόψει εισιτήριο για να επιβιβαστεί σε αυτό.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ