Οικονομία

07 Σεπτεμβρίου 2022 11:25 Τελευταία ενημέρωση : 07 Σεπτεμβρίου 2022 17:52

Καραμανλής για Μετρό Θεσσαλονίκης: στο τέλος του 2023 τα πρώτα δρομολόγια

Διάβασέ μου το...

Σε κάτι παραπάνω από έναν χρόνο αναμένεται να παραδοθεί το μετρό της Θεσσαλονίκης στο επιβατικό κοινό.

Καραμανλής για Μετρό Θεσσαλονίκης: στο τέλος του 2023 τα πρώτα δρομολόγια
-

Στην τελική του φάση βρίσκεται το έργο της υλοποίησης του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο στο τέλος του 2023 θα παραδοθεί για χρήση, ενώ η λειτουργία του θα αλλάξει τη μορφή της πόλης και θα βελτιώσει σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών. Αυτό τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, μετά την ξενάγησή του στο Κέντρο Ελέγχου και Λειτουργίας του έργου, που βρίσκεται στην Πυλαία.

Κώστας Καραμανλής - Μετρό - Θεσσαλονίκη

Ο υπουργός συνοδευόταν από τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, ενώ κατά την άφιξή του στο αμαξοστάσιο τον υποδέχτηκαν ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ Νίκος Ταχιάος και ο διευθύνων σύμβουλος Νίκος Κουρέτας, ο γενικός διευθυντής για τον ανάδοχο Παναγιώτης Κορακίτης και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Άκτωρα Χρήστος Παναγιωτόπουλος. Στην ξενάγηση συμμετείχαν και εκπρόσωποι του μέλους της κοινοπραξίας του αναδόχου Hitachi Ansaldo.

Κώστας Καραμανλής - Μετρό - Θεσσαλονίκη

«Σήμερα έχουμε την πολύ μεγάλη χαρά να βρισκόμαστε στο αμαξοστάσιο στα καινούρια γραφεία της Αττικό Μετρό και στο κέντρο ελέγχου λειτουργίας. Όπως διαπιστώσατε, τα δοκιμαστικά δρομολόγια έχουν πλέον ξεκινήσει κανονικά. Βρισκόμαστε στην τελική φάση ενός έργου, το οποίο -θα μου επιτρέψετε να πω- είχε καταντήσει το πιο σύντομο ανέκδοτο. Ένα έργο το οποίο θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια, αλλά δεν γινόταν ποτέ. Πρόκειται για ένα έργο που θα αλλάξει πραγματικά την πόλη, θα βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.

Κώστας Καραμανλής - Μετρό - Θεσσαλονίκη

Επισημαίνοντας ότι από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «θέσαμε ένα πολύ συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα», ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «είναι σπάνιο να θέτεις χρονοδιάγραμμα σε έργα που είναι τόσο περίπλοκα. Σε αυτό εμμένουμε και πλέον ακόμα και οι πιο δύσπιστοι διαπιστώνουν ότι αυτό το έργο ολοκληρώνεται».

Κώστας Καραμανλής - Μετρό - Θεσσαλονίκη

Κατά την ξενάγηση στο αμαξοστάσιο του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο είναι έκτασης 1.200 τ.μ κι εκεί θα απασχολούνται περί τα 350 άτομα, έγινε ενημέρωση για τον τρόπο με τον οποίο θα ελέγχεται ηλεκτρονικά η κίνηση των 18 συρμών που θα κινούνται χωρίς οδηγό, και επισημάνθηκε ότι τα δρομολόγια θα προγραμματίζονται κάθε βράδυ και το τρένο θα ξεκινά μόνο του το πρωί.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι το αμαξοστάσιο του μετρό Θεσσαλονίκης είναι από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη και θα αποτελέσει ένα στολίδι όχι μόνο για την πόλη, αλλά για όλη την Ελλάδα, επαναλαμβάνοντας ότι με την ολοκλήρωσή του αποδεικνύεται ότι «στην πόλη μπορούμε να έχουμε και αρχαία και μετρό».

Κώστας Καραμανλής - Μετρό - Θεσσαλονίκη

Σε κοινή δήλωση του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκου Παππά και του αναπληρωτή τομεάρχη Χρήστου Γιαννούλη, για την επίσκεψη Καραμανλή στο Κέντρο Ελέγχου και Λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης, αναφέρεται «Ο κ. Καραμανλής δεν δοκιμάζει δρομολόγια στο μετρό Θεσσαλονίκης, δοκιμάζει τα νεύρα των πολιτών με καθυστερήσεις, ψέματα, σπατάλη δημοσίου χρήματος και άθλια προπαγάνδα. Τα ψέματα Καραμανλή για την ολοκλήρωση του μετρό Θεσσαλονίκης στο τέλος του 2023 δοκιμάζουν τα νεύρα των πολιτών και προσβάλλουν την ίδια την πραγματικότητα. Το μετρό θα έπρεπε να λειτουργεί ήδη από τις αρχές του 2021. Ο εκτροχιασμός του χρονοδιαγράμματός του οφείλεται στις επιλογές της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Αυτό που ο κ. Καραμανλής βαφτίζει «δοκιμαστικά δρομολόγια» είναι απλώς μια επικοινωνιακού τύπου μετακίνηση συρμών από σταθμό σε σταθμό. Τα πραγματικά δοκιμαστικά δρομολόγια, τα οποία δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα, θα διαρκέσουν 1,5 χρόνο πριν παραδοθεί το έργο. Το θράσος του είναι απύθμενο, ειδικά όταν:

  • 212 μελέτες αυτοματισμών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, άκρως απαραίτητες για τα αυτόματα δρομολόγια, εκκρεμούν προς έγκριση από την Αττικό Μετρό.
  • Οι πίνακες των αυτοματισμών δεν έχουν καν εγκατασταθεί στο έργο.

Το μόνο που «τρέχει» σήμερα είναι η μηνιαία αποζημίωση ύψους 1,5 εκατ. ευρώ στον ανάδοχο, λόγω των καθυστερήσεων που επέφερε η πολιτική της Ν.Δ. Οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής είναι υπόλογοι για το σκάνδαλο στο μετρό Θεσσαλονίκης, για την καθυστέρηση ολοκλήρωσής του και τη σπατάλη δημοσίου χρήματος. Σύντομα θα κληθούν να απολογηθούν».

Ειδήσεις σήμερα:

Ραφήνα: Παιδί έπαιζε στην άμμο και ξέθαψε ανθρώπινο κρανίο

Ενεργειακή κρίση - Σκυλακάκης στον ΑΝΤ1: Κίνητρα για “στροφή” στο πετρέλαιο

Λασίθι: Έπεσε από ταράτσα ενώ μιλούσε στο κινητό


ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ