Τεχνολογία - Επιστήμη

13 Απριλίου 2021 22:10

Γονίδια “ζόμπι” συνεχίζουν να αναπτύσσονται μετά τον θάνατό μας

Πώς και γιατί αναπτύσσονται μετά θάνατον τα συγκεκριμένα γονίδια. Σημαντική επιστημονική ανακάλυψη. Ποιες οι συνέπειές της.

Γονίδια “ζόμπι” συνεχίζουν να αναπτύσσονται μετά τον θάνατό μας

Τις ώρες μετά το θάνατό μας, ορισμένα κύτταρα στον ανθρώπινο εγκέφαλο εξακολουθούν να είναι ενεργά. Μερικά κύτταρα αυξάνουν ακόμη και τη δραστηριότητά τους και μεγαλώνουν σε τεράστια αναλογία, σύμφωνα με νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις του Σικάγο.

Σε μια πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη στο περιοδικό Scientific Reports, οι ερευνητές του UIC ανέλυσαν την ανάπτυξη γονιδίων σε φρέσκο εγκεφαλικό ιστό, ο οποίος συλλέχθηκε κατά τη διάρκεια χειρουργικής επέμβασης. Διαπίστωσαν ότι η δραστηριότητα των γονιδίων σε ορισμένα κύτταρα αυξήθηκε σημαντικά μετά το θάνατο.

Αυτά τα «γονίδια ζόμπι» εντοπίζονται σε έναν συγκεκριμένο τύπο κυττάρου: στα φλεγμονώδη κύτταρα που ονομάζονται γλοιακά κύτταρα. Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι τα νευρογλοιακά κύτταρα αναπτύσσονται για πολλές ώρες μετά το θάνατο.

"Αυτά τα γλοιακά κύτταρα μεγεθύνονται μετά το θάνατο. Δεν είναι πολύ περίεργο δεδομένου ότι είναι φλεγμονώδη και η δουλειά τους είναι να καθαρίσουν μετά από εγκεφαλικούς τραυματισμούς όπως στέρηση οξυγόνου ή εγκεφαλικό επεισόδιο", δήλωσε ο Δρ. Ο Jeffrey Loeb, καθηγητής του John S. Garvin.

Αυτό που είναι σημαντικό, είπε ο Loeb, είναι οι συνέπειες αυτής της ανακάλυψης: οι περισσότερες μελέτες που χρησιμοποιούν ανθρώπινους εγκεφαλικούς ιστούς, μετά το θάνατο του δότη, για να βρουν θεραπείες σε ασθένειες όπως ο αυτισμός, η σχιζοφρένεια και η νόσος του Αλτσχάιμερ, δεν λαμβάνουν υπόψιν τη μεταθανάτια γονιδιακή έκφραση ή κυτταρική δραστηριότητα.

"Οι περισσότερες μελέτες υποθέτουν ότι όλα στον εγκέφαλο σταματούν όταν η καρδιά σταματά να χτυπά, αλλά αυτό δεν συμβαίνει», δήλωσε ο Loeb. «Τα ευρήματά μας θα είναι απαραίτητα για την ερμηνεία της έρευνας σε ανθρώπινους εγκεφαλικούς ιστούς. Απλώς δεν έχουμε ποσοτικοποιήσει αυτές τις αλλαγές μέχρι τώρα" σημείωσε.

"Το καλό νέο από την ανακάλυψή μας είναι πως γνωρίζουμε ποια γονίδια και ποιοι τύποι κυττάρων είναι σταθεροί, ποιοι υποβαθμίζονται και ποιοι αυξάνονται με το πέρασμα του χρόνου, έτσι ώστε τα αποτελέσματα από τις μετά θάνατον μελέτες εγκεφάλων να κατανοηθούν καλύτερα" κατέληξε.

Eιδήσεις σήμερα:

Τροχαίο στη Γαύδο - συγκλονίζει ο συνοδηγός: μακάρι να γύριζα την Κορίνα πίσω (βίντεο)

Μαρία Αλεξάνδρου: Καταγγελία για ασέλγεια σε βάρος της από τρεις άνδρες

Self test για Πάσχα στο χωριό: το σχέδιο της Κυβέρνησης