Πολιτική

12 Μαρτίου 2024 09:32 Τελευταία ενημέρωση : 12 Μαρτίου 2024 11:09

Τέμπη - Βορίδης: Ο σταθμάρχης και οι μηχανοδηγοί φταίνε για την τραγωδία, όχι ο Καραμανλής

Διάβασέ μου το...

Τι είπε ο Υπ. Επικρατείας στον ΑΝΤ1 για τους υπαίτιους της τραγωδίας, την παράταση στην σύμβαση 717 για την τηλεδιοίκηση, την συγκέντρωση υπογραφών και την Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής.

Τέμπη - Βορίδης: Ο σταθμάρχης και οι μηχανοδηγοί φταίνε για την τραγωδία, όχι ο Καραμανλής
-

Στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» του ΑΝΤ1 μίλησε την Τρίτη ο Υπουργός Επικρατείας, Μάκης Βορίδης, αναφορικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, τα διαφορετικά πορίσματα των κομμάτων που συμμετείχαν στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής και το κατά πόσον νομιμοποιείται να ασκήσει έλεγχο το Κοινοβούλιο και για ποινικές ευθύνες.

«Η εξεταστική επιτροπή αποτελείται από βουλευτές που ανήκουν σε κόμματα. Όλοι οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να διαβάσουν το πόρισμα των κομμάτων  της Επιτροπής και να κρίνουν. Η Βουλή έχει την γενική αρμοδιότητα για τα υπουργικά αδικήματα, όταν υπάρχουν ενδείξεις ενοχής. Δεν γίνεται να παραπέμπεται στην Δικαιοσύνη ο καθένας για τον οποίο μαζεύονται αρκετές υπογραφές», είπε ο υπουργός Επικρατείας, απαντώντας εμμέσως και σε όσα είπε στον ΑΝΤ1 την Δευτέρα η Μαρία Καρυστιανού, μητέρα θύματος και εκπρόσωπος των οικογενειών των θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας.

«Ο κανονισμός λειτουργίας του σιδηροδρόμου ήταν εκεί και κανείς δεν είχε πει ότι ο κανονισμός ήταν ένα κείμενο που είχε προβλήματα. Στο 87% του ευρωπαϊκού σιδηροδρόμου δεν υπάρχουν τα συστήματα τηλεδιοίκησης που συζητάμε, θα πρέπει να σταματήσουν να κυκλοφορούν τα τρένα;», είπε ο Μάκης Βορίδης και συμπλήρωσε ότι «Δεν οδηγηθήκαμε στην τραγωδία εξαιτίας της μη εγκατάστασης των συστημάτων όπως της τηλεδιοίκησης, αλλά λόγω μη τήρησης του Κανονισμού. Τα τρένα κυκλοφορούσαν και προ της εγκατάστασης της τηλεδιοίκησης. Θα έπρεπε να μην κυκλοφορούν τα τρένα; Δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση, αλλά ετηρείτο ο κανονισμός ασφαλείας και τα τρένα λειτουργούσαν. Ήρθε η τηλεδιοίκηση, αλλά ο σταθμάρχης και οι μηχανοδηγοί διέπραξαν σειρά απαράδεκτων σφαλμάτων, η τραγωδία έγινε γιατί συγκεκριμένοι άνθρωποι δεν έκαναν την δουλειά τους».

Σε ότι αφορά τις αναφορές από κόμματα για ευθύνες του Κώστα Καραμανλή, σχετικά με την σύμβαση 717 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο Υπουργός Επικρατείας είπε πως «Υπήρξαν 7 διαδοχικές παρατάσεις στην σύμβαση 717. Αυτή που “επιβαρύνει” τον κ. Καραμανλή είναι η παράταση που οδήγησε στην εγκατάσταση του συστήματος, δόθηκε αυτή η παράταση για την επιτάχυνση και ολοκλήρωση του έργου, αλλιώς θα έπρεπε να διαλυθεί η σύμβαση και να αρχίσουμε πάλι από την αρχή. Δεν έπρεπε να δοθεί δηλαδή αυτή η παράταση;».

Νωρίτερα, στην ίδια εκπομπή, η Ζωή Κωνσταντοπούλου, μίλησε για την τακτική και τις πράξεις της το απόγευμα της Δευτέρας, που προκάλεσαν την έντονη αντίδραση βουλευτών από όλα τα άλλα κόμματα της Βουλής, την διακοπή της συνεδρίασης και την μεταφορά της στην αίθουσα της Ολομέλειας, λέγοντας ότι «Η συμμετοχή μου στην Επιτροπή είχε σκοπό να αποτρέψει την συγκάλυψη. Η Νέα Δημοκρατία είναι ένοχη, με τους βουλευτές της να έχουν και πολιτικές και ποινικές ευθύνες, καθώς συγκαλύπτουν την τραγωδία των Τεμπών».

Ειδήσεις σήμερα:

Απογευματινά χειρουργεία: Πρεμιέρα σε νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ