Quantcast

Κοινωνία

13 Ιανουαρίου 2021 12:34 Τελευταία ενημέρωση : 13 Ιανουαρίου 2021 20:37

Πανελλαδικές: Οι αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Διάβασέ μου το...

Οι τρεις βασικές αλλαγές. Από πότε θα τεθούν σε ισχύ. Η Αστυνομία στα Πανεπιστήμια.

Πανελλαδικές: Οι αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Τρεις βασικές αλλαγές επιφέρει το νομοσχέδιο των υπουργείων Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη, όσον αφορά στην εισαγωγή των υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Πρώτη, η καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα πανεπιστημιακά τμήματα, όχι με απόλυτο αριθμό (πχ. 10), αλλά ορισμένη από το κάθε τμήμα. Συγκεκριμένα, η βάση εισαγωγής για κάθε τμήμα θα προκύπτει, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, από ένα ποσοστό (80%-120%) του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων των υποψηφίων κάθε επιστημονικού πεδίου στα μαθήματα που εξετάστηκαν.

Τα παραπάνω θα ισχύσουν από τις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις, του 2021. Από του χρόνου (Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022), το υπουργείο προγραμματίζει, επιπλέον, να δώσει στα τμήματα την δυνατότητα να επιλέγουν συντελεστές βαρύτητας για τα εξεταζόμενα μαθήματα.

Η δεύτερη αλλαγή αφορά στον περιορισμό του αριθμού των επιλογών του μηχανογραφικού και συμπλήρωσή του σε δύο φάσεις. Η αλλαγή αυτή, που επίσης προγραμματίζεται -εν τέλει- για τις επόμενες Πανελλαδικές (2022) εισάγει 2 φάσεις συμπλήρωσης μηχανογραφικού. Στην Α φάση, οι υποψήφιοι θα μπορούν να συμπληρώσουν συγκεκριμένο αριθμό τμημάτων στο μηχανογραφικό. Ο αριθμός θα προκύπτει από το 10% του συνόλου των τμημάτων για τα ΓΕΛ και το 20% για τα ΕΠΑΛ. Στη Β φάση, θα συμμετέχουν όσοι δεν έχουν εισαχθεί στην πρώτη φάση, χωρίς περιορισμό επιλογών και για τις θέσεις των ΑΕΙ που θα έχουν απομείνει.

Παράλληλα, θα υπάρξει μηχανογραφικό για την εισαγωγή στα δημόσια ΙΕΚ, με βάση το απολυτήριο, κάτι που θα ισχύσει από φέτος.

Τρίτον, εισάγεται χρονικό όριο φοίτησης. Για τα 4ετή προγράμματα σπουδών, το όριο θα είναι ν+2. Για τα προγράμματα σπουδών διάρκειας μεγαλύτερης των 4 ετών, θα είναι ν+3. Οι αλλαγές θα ισχύσουν για τους νεοεισερχόμενους φοιτητές, ενώ θα υπάρξει πρόβλεψη και για εξαιρέσεις (λόγοι εργασίας, σοβαρών θεμάτων υγείας, κτλ).

«Το νομοσχέδιο εισάγει αλλαγές που στοχεύουν στο να αντιμετωπίσουν χρόνιες παθογένειες του συστήματος και βρίσκονται στον πυρήνα των προεκλογικών δεσμεύσεων της Νέας Δημοκρατίας», ανέφερε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Οι υπουργοί Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, και Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης παρουσίασαν το σχέδιο νόμου των δύο υπουργείων, με τίτλο: «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις». Το νομοσχέδιο είναι προγραμματισμένο να τεθεί σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση άμεσα.

Η υπουργός Παιδείας εξέφρασε την ικανοποίησή της για την πλήρη εφαρμογή των μέτρων στη σχολική κοινότητα. Όπως ενημέρωσε, δεν έχει προγραμματιστεί, μέχρι στιγμής, κάποια συζήτηση με την επιτροπή των λοιμωξιολόγων σχετικά με το ενδεχόμενο άνοιγμα των γυμνασίων και των λυκείων. Ανέφερε, ωστόσο, σχετικά με τα τεστ που έχουν γίνει μέχρι στιγμής σε εκπαιδευτικούς ότι τα μηνύματα είναι θετικά, καθώς «δεν υπάρχει σχεδόν κανένα κρούσμα».

ΚΚΕ: Τεράστια πρόκληση να εξαγγέλλει η κυβέρνηση τόσο σοβαρές αλλαγές για τα ΑΕΙ 

Σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ για τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης για τα πανεπιστήμια και τις αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης στα ΑΕΙ αναφέρει: 

"Αποτελεί τεράστια πρόκληση να εξαγγέλλει η κυβέρνηση τόσο σοβαρές αλλαγές για τα ΑΕΙ, με τα Ιδρύματα κλειστά, με τους φοιτητές στα σπίτια τους, με τις οικογένειές τους να βιώνουν σοβαρά προβλήματα με τα ενοίκια και τη φοιτητική μέριμνα, αλλά και με τους μαθητές σε διαρκή ανασφάλεια και άγχος με το “άνοιξε – κλείσε” των σχολείων. Οι μαθητές, ειδικά της Γ’ Λυκείου, υφίστανται πλέον το διαρκές άγχος που προκαλεί ο εξεταστικός μαραθώνιος, η Τράπεζα Θεμάτων που θα λειτουργήσει από φέτος, η απαξίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης, κ.ά.

Απέναντι σε αυτά η κυβέρνηση απαντά με σχέδια έντασης των ταξικών φραγμών και καταστολής.

  • Πρώτον: Με τις αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης για τα ΑΕΙ, βάζει νέα εμπόδια στους μαθητές προκειμένου να σπουδάσουν στα πανεπιστήμια. Περιορίζει τις επιλογές τους και επισημοποιεί πια τα πτυχία των πολλών κατηγοριών και ταχυτήτων. Το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για το μορφωτικό επίπεδο των μαθητών που εισάγονται στα ΑΕΙ είναι υποκριτικό. Γιατί αυτή, όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, έχουν υποβαθμίσει το σχολείο σε “κέντρο” εκγύμνασης δεξιοτήτων και αρένα ενός ψυχοφθόρου ανταγωνισμού. Πάντως, και μόνο το γεγονός ότι οι αλλαγές στον αριθμό επιλογών στο μηχανογραφικό, δεν θα ισχύσουν φέτος, παρά τις εξαγγελίες της Υπουργού, δείχνει ότι η δυσαρέσκεια και οι κινητοποιήσεις των μαθητών υπολογίζονται σοβαρά από την κυβέρνηση...
  • Δεύτερον: Με τις αλλαγές στον καθορισμό της διάρκειας φοίτησης βάζουν σφραγίδα στον αποκλεισμό από τη συνέχεια της φοίτησης νέων που, για μια σειρά κοινωνικούς λόγους, αργούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Θυμίζουμε άλλωστε ότι οι φοιτητές που έχουν υπερβεί τα ν+2 χρόνια στις σπουδές τους, στερούνται -κακώς- τα δικαιώματά τους σε δωρεάν συγγράμματα, πάσο, φοιτητική μέριμνα. Κατάσταση που συνεχίστηκε απρόσκοπτα από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Η πρόβλεψη του Υπουργείου Παιδείας για διαφορετική αντιμετώπιση των φοιτητών που εργάζονται “αποδεδειγμένα” προκαλεί! Πρώτον, γιατί, είναι “γνωστόν τοις πάσι” ότι οι νέοι αναγκάζονται να δουλεύουν σε καθεστώς ανασφάλιστης εργασίας για να τα βγάλουν πέρα και δεύτερον, γιατί η δυνατότητα για μερική φοίτηση, ισοδυναμεί με διπλασιασμό του χρόνου σπουδών. Αντί, δηλαδή, να στηριχτούν ουσιαστικά οι εργαζόμενοι φοιτητές με πρόβλεψη καθορισμού μαθημάτων σε ώρες που θα μπορούν να παρακολουθούν, τους θέτουν εμπόδια.
  • Τρίτον: Επιδιώκει να επιβάλει “σιγή ιχθύος” στις διεκδικήσεις των φοιτητών, των εργαζομένων, των πανεπιστημιακών. Δημιουργεί όρους παρακολούθησης σε μια μεγάλη γκάμα των δραστηριοτήτων στα ΑΕΙ. Ποινικοποιεί ακόμα και συλλογικά αποφασισμένες μορφές πάλης. Κυρίως δημιουργεί αλλεπάλληλα σώματα καταστολής και ελέγχου της πρόσβασης στα ΑΕΙ, με αποκορύφωμα ομάδες της αστυνομίας, οι οποίες έχουν διευρυμένες δυνατότητες παρέμβασης και καταστολής.

Η κυβέρνηση δεν νοιάζεται για τις ανάγκες των φοιτητών, γι’ αυτό και δεν παίρνει όλα εκείνα τα μέτρα για να ανοίξουν τα Ιδρύματα επιτέλους, με ασφάλεια, για να σταματήσει αυτή η απαράδεκτη κατρακύλα απαξίωσης των σπουδών. Η υποκρισία της κυβέρνησης φαίνεται κι απ’ το γεγονός ότι, ενώ τα ΑΕΙ είναι κλειστά για τους φοιτητές, λειτουργεί απρόσκοπτα και δια ζώσης ό,τι έχει να κάνει με την επιχειρηματική δράση, ακόμα και τα επί πληρωμή προγράμματα σπουδών!

Το ΚΚΕ καλεί τη νεολαία και το λαό να αντιπαλέψει τους επικίνδυνους και αντιλαϊκούς σχεδιασμούς, που επιδιώκει να μετατρέψει σε νόμους η κυβέρνηση. Οι φοιτητές, οι εργαζόμενοι στα ΑΕΙ, οι πανεπιστημιακοί, έχουν τη δύναμη να τους αφήσουν στα χαρτιά. Να μην περάσει η τρομοκρατία.".


ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ