Επιχειρήσεις

26 Μαΐου 2016 09:38

Πόσο κόστισε ο αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη

Text to Speech

Πότε θα επαναλειτουργήσει η σιδηροδρομική γραμμή, που παρέμεινε κλειστή για 70 μέρες. Ποιες η κινήσεις τις ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την αποκατάσταση της λειτουργίας της.

Πόσο κόστισε ο αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη

Με κέρδη 2,75 εκατομμυρίων ευρώ έκλεισε το 2015 για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ωστόσο, για τις περίπου τελευταίες 70 ημέρες αποκλεισμού της Ειδομένης από τους πρόσφυγες οι ζημίες της εταιρείας ανέρχονται στα 2,5 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, εκτιμάται πως το επόμενο δεκαήμερο θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση και τα δρομολόγια θα επανέλθουν στην πρότερη κατάσταση.

Μάλιστα, σήμερα κλιμάκιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιθεωρεί τη σιδηροδρομική γραμμή στην Ειδομένη, προκειμένου να αποκατασταθεί η λειτουργία της και ο στόχος είναι, σύμφωνα με τους ιθύνοντες, στο τέλος της επόμενης εβδομάδας να δρομολογούνται επτά από τα εννέα τρένα που έκαναν δρομολόγια πριν ξεκινήσει ο αποκλεισμός και διακοπούν.

Στο στάδιο της ολοκλήρωσης βρίσκεται η επέκταση και ενίσχυση τού φράχτη που έχει τοποθετηθεί στην Ειδομένη εκατέρωθεν των σιδηροδρομικών γραμμών, κόστους 40.000 ευρώ, την οποία έφτιαξε με δικά της έξοδα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκειμένου να ξεκινήσουν ξανά τα δρομολόγια, καθώς και να διασφαλιστεί πως η γραμμή δεν θα ξανακλείσει. Το ειδικό μηχάνημα πέρασε και τοποθέτησε τους στύλους για την περίφραξη στο τμήμα από τον σταθμό της Ειδομένης έως τα ελληνοσκοπιανά σύνορα. Μέχρι στιγμής έχει τοποθετηθεί φράχτης συνολικού μήκους περίπου 1.000 μέτρων, κατά μήκος της γραμμής σε απόσταση πέντε μέτρων από τον άξονά της.

Σε ό,τι αφορά την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, η διοίκηση, σε περίπτωση που ο διαγωνισμός της 20ης Ιουνίου αποβεί άγονος, έχει προετοιμάσει ένα εναλλακτικό σχέδιο δράσης. Στις προτεραιότητές της είναι η βελτίωση της εμπορευματικής λειτουργίας με νέο τροχαίο υλικό, η δημιουργία διαμεταφορικής εταιρείας, η πρόσληψη 113 μηχανοδηγών, η δημιουργία νέου οργανογράμματος κ.ά.

ΝΔ: Το κόστος στην Ειδομένη είναι τεράστιο και έχει την υπογραφή Τσίπρα

Η Συντονίστρια Παραγωγής και Εμπορίου της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Α' Αθηνών, Όλγα Κεφαλογιάννη και ο Υπεύθυνος του Τομέα Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κώστας Καραμανλής, έκαναν την ακόλουθη δήλωση για την κατάσταση που επικρατεί στην Ειδομένη:

«Μετά από σχεδόν 70 μέρες αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, εκτός από τον ανθρώπινο παράγοντα, πλησιάζει και η ώρα του τελικού απολογισμού για την Ελληνική οικονομία.

Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με την τακτική της φόρτωσε στην υπό ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με απώλειες 2.500.000 ευρώ, εξανεμίζοντας δηλαδή μέσα σε 2 μήνες τα κέρδη όλου του 2015.

Την ίδια στιγμή: Οι εξαγωγικές μας επιχειρήσεις έχουν γονατίσει. Επιχειρήσεις ακόμα και  στρατηγικής σημασίας, όπως η Δ.Ε.Η., έχουν πλέον σοβαρά προβλήματα στο σχεδιασμό τους. Πολυεθνικές εταιρείες που διακινούν τα προϊόντα τους στην Ευρώπη μέσω Ελλάδος, στρέφονται σε άλλες διαδρομές.

Το συνολικό κόστος για την οικονομία μας είναι τεράστιο.

Και έχει την υπογραφή της κυβέρνησης Τσίπρα».

VIDEO